Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
‘Roy, ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik verder ga met het uitleggen van de breuken, terwijl jij probeert in slaap te vallen!'– Aldus een leraar die een leerling met een kwinkslag weer bij de les betrekt. Een leraar die met succes een klas runt, klaart een stevige klus. Hoe doet hij dat? Leraar, jij maakt het verschil! is een toegankelijk praktijkboek ter ondersteuning van leraren in het basisonderwijs. De focus ligt op het ontwikkelen van een positieve, flexibele houding. De auteur beschrijft vanuit haar eigen ervaring als leraar en coach strategieën om moeilijke situaties meester te worden en reikt handvatten aan om effectiever en met meer plezier te werken. Zij illustreert dit met vele voorbeelden uit de praktijk die stof bieden tot reflectie en discussie, waardoor de leraar meer zicht krijgt op het eigen handelen en dat van anderen. Dit alles helpt bij het ontwikkelen van een professionele houding voor de klas. De voorbeelden en tips maken dit boek tot een praktische gids die elke leraar gelezen zou moeten hebben.
Choose an application
Geïnspireerd door het boek 'De gelukkige klas' van Theo Thijssen schreven Marja Veen en Renée Olman Opnieuw de gelukkige klas. Een boek waarin je ontdekt en ervaart hoe je elke dag respectvol met kinderen omgaat en met plezier met ze werkt, ook bij tegenslag of problemen. De juiste professionele houding tegenover kinderen, maar ook tegenover ouders, collegas, en directie: het valt te leren.'Opnieuw de gelukkige klas' is een boek uit de onderwijspraktijk. Het is zeer leesbaar met veel herkenbare voorbeelden en bruikbare tips. Precies wat je als stagiaire of beginnende leerkracht nodig hebt, maar ook nuttig als je al wat langer voor de klas staat.
Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- Teaching --- leraren-ouders relatie --- onderwijsbegeleiding --- stages --- leermotivaties --- oudercontact --- Leraren ; basisonderwijs --- 474.23 --- Didactische principes --- Beginnende leraren --- stagebegeleiding --- 450.7 --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 472.7 --- Leraren basisonderwijs --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.2 --- Opleiding en bijscholing --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Lerarenbegeleiding --- Klassenmanagement --- Onderwijspraktijk --- Lerarenopleiding --- Stages --- Beginnende leraar --- Leraar basisonderwijs --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
Didactics of the arts --- muzische vorming --- bladmuziek --- muziekonderwijs --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- liederenbundels --- liedjes --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming
Choose an application
Bembo Boekworm woont in een oude bibliotheek. Daar zoekt hij naar een geheim tussen de boeken. Hij leest de boeken één voor één. En hij krijgt gelijk: op een dag doet hij een prachtige vondst tussen de boeken.
Dutch literature --- PXL-Education 2020 --- basisonderwijs --- leesboek --- voorleesboek --- vanaf 7 jaar --- Jeugdliteratuur 7+ --- Lezen --- Boeken --- Liefde
Choose an application
Kinderen met zeer ernstige dyslexie hebben de ganse basisschool nodig om te leren lezen, terwijl alle leesniveaus normaliter in het 4de leerjaar (groep 6) verworven zijn.Dit boek richt zich tot logopedisten, remedial teachers, zorgcoördinatoren& die deze kinderen op een zinvolle, speelse manier willen begeleiden. Kinderen met dyslexie hebben ontzettend veel herhaling nodig vooraleer het automatisatieproces voor letterherkenning en -producering op gang komt. Dit boek reikt werkblaadjes aan die kinderen op een leuke manier op weg zetten naar deze automatisatie en doorbreekt zo het klassieke woordenrijen en tekstjes lezen. De aangereikte spelvormen en therapie-ideeën hebben de voorbije 30 jaar hun nut bewezen in de logopediepraktijk van de auteur. Zij heeft vastgesteld dat met deze oefeningen zowel de motivatie voor de therapie als de progressie in de leestechniek aanzienlijk verhogen.
Orthopedagogics --- Phonetics --- Dutch literature --- leesproblemen --- lager onderwijs (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- dyslexie --- poëzie --- leesbevordering --- taalopvoeding --- Dyslexie --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Kleuteronderwijs --- #KVHB:Dyslexie --- 464 --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464.1 --- Alfabet --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Letters --- Makkelijk lezen (Moeilijk lezenden) --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- logopedie --- therapiemateriaal --- Basisonderwijs --- Lezen : basisonderwijs --- Lezen --- Dyslexie. --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- leesvaardigheden --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Curriculum development --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Primary education --- katholiek onderwijs --- leerplannen --- WO (wereldoriëntatie) --- Leerplannen --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- 472.4 --- 476.1 --- Eindtermen --- Ontwikkelingsdoelen --- Leerplannen ; basisonderwijs --- 473.4 --- 476 --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- Wereldoriëntatie ; kleuters --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- basisonderwijs - leerplannen --- Leerplannen; algemeen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: Leerplanontwikkeling) --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerplan --- lager onderwijs --- Mediaopvoeding --- Leerplannen ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- 471.47 --- 477 --- 478.9 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- mediaopvoeding --- leerpalnnen --- Basisonderwijs --- Media --- Audiovisuele media ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Overige vormingsgebieden --- #BSCH: leerplan
Choose an application
Heeft u zich al eens afgevraagd 'wat werkt' in het basisonderwijs? Welke kenmerken van scholen net zorgen voor hoge prestaties, een grote leerwinst en een hoog welbevinden van leerlingen? En of deze kenmerken zinvol zijn voor alle leerlingen?Dit boek biedt u een antwoord op deze en vele andere vragen omtrent de vraag 'wat werkt' in het basisonderwijs. Er zijn veel onderzoeksresultaten beschikbaar over kenmerken van effectief basisonderwijs. Tegelijkertijd is het moeilijk om in deze veelheid aan studies de bomen door het bos te zien. Daarom biedt dit boek u een overzicht van de belangrijkste kenmerken die een invloed hebben op de onderwijsuitkomsten van leerlingen. Naast een aantal kenmerken van het kind en de thuisomgeving, focust het boek voornamelijk op de invloeden van leerkrachten, de klas- en schoolpraktijk, het schoolbeleid en de bredere schoolcontext.
onderwijsbeleid --- onderwijsbetrokkenheid --- tevredenheid --- Teaching --- leraren-leerling relatie --- leermotivaties --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- Onderwijsbeleid ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- Academic collection --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- onderwijseffectiviteit --- CIPO-model --- leeruitkomsten --- evidence-based onderwijs --- welbevinden --- leerwinst --- 474.2 --- Effectieve scholen --- Onderwijsbeleid --- schoolmanagement --- 473 --- onderwijsvernieuwing --- schoolbeleid --- basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Schoolbeleid --- Welbevinden --- Onderwijsstrategieën --- 373.3 --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- Elementary school teaching --- Curricula --- PXL-Education 2015 --- onderwijskunde --- kwaliteitsaspecten --- Lager onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Schoolprestaties --- Kwaliteitszorg --- Cipo-model --- Onderwijsrendement --- Effectieve school --- Schoolprestatie --- Patiënt
Choose an application
zangkunst --- Music --- stemtechnieken --- didactiek --- muzikale opvoeding --- zingen --- 477.7 --- stemtraining --- coaching --- persoonlijke ontwikkeling --- Muziek --- 787.2 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Zangonderwijs --- stemtechniek --- Singing --- Studies and exercises --- Methods --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming
Choose an application
Regen van limonade is een bonte mengeling van 26 liedjes, een veertigtal gedichten en een hele reeks spitse elfjes en limericks. Deze fraai geïllustreerde lied- en dichtbundel omvat drie grote thema's met didactische suggesties: 1. In 'taal is knetter en het leven is prachtig' staat fantasie centraal. De auteur tekent en goochelt met woorden en zinnen. --- 2. In 'de huid van een ander' komen allerlei gevoelens aan bod: tederheid en angst, vreugde en verdriet, hoop en liefjde, dromen en verlangen... Kortom: zeer herkenbare emoties. --- 3. In 'Twaalf mooie maanden om wakker te kussen' volgt de hele jaarkring met liedjes en gedichten voor elk feest of seizoen. Van carnaval tot Kerstmis, van Pasen tot Sinterklaas, van de lente tot de winter. Verzameling van 26 liedjes en 40 gedichten rond drie thema's: ‘Taal is knetter' (over humor en fantasie), ‘De huid van een ander' (over gevoelens) en ‘Twaalf mooie maanden' (jaarcyclus). Bij elk(e) gedicht of liedtekst staan lessuggesties en activiteitentips, bijvoorbeeld om een thema in te leiden of creatief te verwerken, en verwijzingen naar andere vakgebieden. Zo staan bij het liedje 'Taal is Knetter (‘Hoe ziek is muziek/en hoe vies een servies?') tips om 'woordslangen' met samengestelde woorden te maken, om taalkronkels te zoeken en om van hoofdletters grappige figuurtjes te tekenen. De suggesties richten zich in eerste instantie op leerkrachten (basisonderwijs), maar zijn ook leuk voor de naschoolse opvang of ouders die met hun kinderen creatief aan de slag willen met taal en muziek. Op de bijbehorende cd staan alle liedjes, die van verschillende componisten zijn. Ze zijn erg gevarieerd en nodigen uit om mee te zingen. Zelf muziek maken kan ook, de noten en akkoorden staan erbij. De gedichten in verschillende rijmschema's zijn goed toegankelijk voor de doelgroep. Het speels opgemaakte boek bevat vrolijke stripachtige kleurenillustraties. Een verrassend en veelzijdig boek voor opvoeders van kinderen van ca. 8 t/m 12 jaar. De cd kunnen kinderen zelf beluisteren.
Didactics of the arts --- Music --- Dutch literature --- poëzie --- versjes (genre) --- kinderliederen (genre) --- lager onderwijs --- Muzikale opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Kinderliederen --- Jeugdpoëzie --- Liederenbundels --- muzikale opvoeding --- muzische vorming --- JB WOUT --- prentenboeken --- kinderpoëzie --- kinderliederen --- Kinderliederen (Liedjes) --- Poëzie(Gedichten) --- 788.2 --- Liederen --- Jeugdpoëzie --- Seizoenen --- 633 --- liedjes --- gedichten --- Liedjes --- 477.7 --- Gedichten : basisonderwijs --- Muzische opvoeding --- Muzische vorming --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- Vocale didactiek - Lagere school --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs --- Muzikale vorming --- Basisonderwijs. --- Muzikale vorming ; basisonderwijs --- Kinderliedjes --- Gedichten --- Kinderlied --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
Zicht op techniek geeft een heldere toelichting bij de visie en de doelen van het leerplan, geïllustreerd aan de hand van een groot aantal meteen toepasbare praktijkvoorbeelden. Het cahier biedt ook hulpmiddelen bij een aantal 'knelpunten': inhoudelijke aspecten, vragen over evaluatie, ... De bijlagen bevatten dan weer enkele handige handvaten om afspraken op teamniveau te maken over de inhouden van techniek in het basisonderwijs (een inhoudelijke leerlijn en kijkwijzers voor de leerlingen). Zicht op techniek staat dus garant voor instrumenten en materialen met een hoge directe bruikbaarheid.
Technologische opvoeding --- Basisonderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of technology --- Didactics of social education --- techniek --- Didactics of primary education --- #PBIB:+111.84 --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- didactiek --- technologische opvoeding --- kleuteronderwijs --- basisonderwijs --- 471.43 --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Techniek --- 476.5 --- Wereldoriëntatie --- 476.65 --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Natuurkennis --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Techniek (wetenschap) --- 476.6 --- technisch-technologische opvoeding
Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|